auto tuning

Het doel van het afstemmen van uw auto is om de prestaties te verbeteren. Hiervoor heeft u een goed onderhouden auto nodig die ook van binnen goed is onderhouden. Dit betekent dat u altijd een goede motor en een goede transmissie moet hebben. Dan moet u er ook voor zorgen dat uw auto goed is onderhouden en geen grote mechanische problemen heeft. Je moet er ook voor zorgen dat je auto door professionals wordt getuned. Als dit niet het geval is, wordt u geadviseerd om het chippen en tunen van auto’s af te schaffen, omdat het eigenlijk meer kwaad dan goed kan doen.

Dus als u overweegt uw auto zelf te tunen, moet u weten dat er dingen zijn die u eerst moet overwegen. Ten eerste moet u uw motor zelf kunnen afstemmen, zodat u niet gedwongen wordt om een motortuningkit of een chipping- of tuningdienst voor auto’s te kopen. Vervolgens moet u voldoende kennis hebben van auto’s, zodat u niet iets doet dat ongepast is. Onthoud dat het uw doel is om de prestaties van uw auto te verbeteren, niet om deze in gevaar te brengen. Daarom vereist een goede afstemming van uw auto dat u zowel kennis van motoren als afstemmingsprocedures opdoet.

Er zijn veel verschillende manieren waarop u uw auto tuning, maar u moet niet vergeten dat er drie hoofdcategorieën zijn: prestaties, elektronische prestaties en elektronische controle. Elk van deze categorieën heeft zijn eigen afstemmingsmethoden. Elektronische afstemming van prestaties maakt bijvoorbeeld gebruik van microchip-afstemming, wat een relatief nieuwe afstemmingsmethode is. Microchips zijn kleine chips die kunnen worden gevonden en verwijderd uit uw motor; deze chip kan de waarden veranderen die bepalen hoe uw auto zich gedraagt. Het is daarom belangrijk om te begrijpen hoe microchips werken als u een beter begrip wilt krijgen van het chippen en tunen van auto’s.

Er zijn twee soorten microchips die u kunt gebruiken om uw auto te tunen. Deze staan bekend als ROM- en EPROM-chips. ROM, of willekeurig toegankelijke geheugenchips, zijn complexer dan EPROM’s, die minder gecompliceerd zijn. Beide typen hebben echter hun eigen voordelen ten opzichte van het gechipte type. Een groot voordeel van het gebruik van ROM-remapping is dat ze betrouwbaarder zijn dan gechipte afstemmingsmethoden; dit geldt vooral als u te maken heeft met een automotor die gevoeliger en complexer is.

Een andere afstemmingsmethode die u kunt gebruiken, is een chiptuning methode die bekend staat als koppelbuis. De torsiebuistechniek is vrij eenvoudig. Een kleine stofzuigerbuis is bevestigd aan een hefcilinder die momenteel wordt gedemonteerd. Zodra de cilinder is gedemonteerd, zorgt de luchtdruk in de buis ervoor dat de koppelomvormer wordt geactiveerd, waardoor de motor koppel op het wiel kan uitoefenen.

Er zijn verschillende technieken die u kunt gebruiken om auto-chiptuning uit te voeren, afhankelijk van de methode die wordt gebruikt om het afgebroken punt te verwijderen. Voordat u een chip probeert te verwijderen, moet u ervoor zorgen dat uw motor volledig is afgekoeld, want overmatige hitte zal uw motor beschadigen. Als u eerder een remap van de torsiebuis heeft gebruikt, is het raadzaam om te oefenen met het verwijderen van uw oude chip met een geschikte motor voordat u probeert deze te verwijderen. U moet ook de schakelinstellingen van uw auto oefenen om er zeker van te zijn dat u in de juiste versnellingen schakelt.